søndag 1. november 2015

Long time, no see...

Foto: Siv Merete Kindlistuen

Ja, er en stund siden sist jeg blogget nå. Det er en stund siden noen har sett meg og Cay også forøvrig. Jeg var innom på rally stevnet til Hadeland HK for å heie frem ei veninne. Ellers har jeg vært "under jorda".
Forklaringen er enkel, det å trene Cay mens jeg har vært forkjøla er ikke en god ide. Hun ble like susete som meg når vi trente. Så det har blitt en del trening inne og øve seg på å slappe av. Cay har jo ingen problemer med å slappe av inne heldigvis. Så det har gått veldig greit.

Jeg kom forøvrig også frem til at vi tar oss en pause fra å være med på fellestreninger. Jeg orker rett og slett ikke når jeg vet at alt jeg gjør med Cay blir vurdert. Man skal ikke la andre påvirke seg slik, men vi får en mye bedre trening når vi ikke har den følelsen av å bli vurdert på den måten. Jeg har alltid vært med på fellestreninger, og synes det er viktig at valpene får trent sammen med andre. Men nå må vi ta oss litt fri og kose oss sammen. Dessuten så har jeg liten tro på at Cay er den som lar seg forstyrre av andre når hun vet hva hun skal. Så egentlig, ikke noe stress med noe sånt.

Foto: Siv Merete Kindlistuen

Foto: Siv Merete Kindlistuen

Treningsmessig så er Cay i rute, kan lite på kommando, men tar en del initiativ og leser kroppsspråket mitt godt, enkel å lede. Har fått en super intensitet og trøkk i leken sin. Vi fokuserer på få ting som vi kan bygge videre på, men trenger en skikkelig god grunnmur først.
Vi har også steppet opp på alene hjemme treningen, og la oss si det slik at denne valpen har ingen problemer med å være i sitt eget selskap. Er det noen som virkelig demonstrerer med sine trøttis ører så er det Cay, hun sover godt nå hun er alene.
Hun ble jo fem mnd 24. oktober. Noen dager etter så veide jeg henne til 20,3 kg. Så nå har vi bikka 20 kg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar