tirsdag 12. juli 2016

En helg med utstilling, på Våler

I helgen skulle Cay få oppleve noe nytt, være på utstilling, og ikke minst delta på utstilling. Første gang hun faktisk skulle delta på noe offisielt. Vi fikk trent såpass at hun løp veldig bra sammen med andre hunder, og stå pent + at jeg kunne finjustere henne. Men når dommeren skal bortpå ville bli spennende.

Vi overnatta på nærmeste campingplassen, og det samme gjorde jo naturlig nok mange andre utstillere. Cay tok dette med ro, litt boffing noen ganger, men hun omjusterte seg veldig bra.

Prinsesse Cay på tur, myggen var plasom...




På lørdagen fikk hun ligge i teltet mitt, i bingen sin, med utsikt på tre av fire sider. Ikke noe problem, til slutt begynte hun å legge seg ned og slappe av. Hun virkelig imponerte meg med det. Aldri vært på en slik plass før, med så mye hunder og mennesker, så legger hun seg ned for å slappe av.


 

Når vi skulle i ringen så hoppet hun jo på dommeren og han fikk dessverre ikke tatt over henne. Men hun løp fantastisk bra og stilte seg opp så bra.




 



Kritikken kunne jo ikke blitt bedre, så får vi på plass at hun kan stå pent når dommeren tar på henne, så blir det bra. Dommeren var hyggelig og rolig mot oss.
Sitat fra dommer (fritt oversatt): Hun vil bli eksteriør messig bra, eller...hun er eksteriør messig bra. Men trenger mere ringtrening.

På kvelden var jeg og muttern invitert til "naboen" på campingen, der var rally gjengen fra Lillehammer samlet. Kjempe trivelig kveld, med masse hunde og rally prat.
Møtte jo på kjentfolk hele helgen, og skjønner virkelig ikke hvorfor folk bare lurte på om jeg deltok på LP eller RL. Er jo ikke såååå lenge siden jeg var i utstillings ringen med Nanny, hehe.

Søndagen var vi på plass igjen, skulle i ringen kl 11, men som alle utstillere vet blir det ikke til den tiden. Så vi var vel i ringen litt over 12. Cay var rolig og fin i teltet denne dagen også. Fikk lov til å ha favoritt ballen sin, så hun fikk leke litt så lenge tiden ble såpass lang for henne.
Så flink, titta rolig på de som gikk forbi.
Dommeren var trivelig og rolig, Cay var jo seg selv og var tilgjengelig på sitt glade vis. Så jeg viste tennene hennes selv. Dette har vi virkelig trent på, så det gikk veldig fint.

Viser frem tannebissene våre







Vi fikk en ok kritikk, med tanke på at hun er en brukstype så er jeg fornøyd. Det er jo en sjans det å stille ut en brukstype. Men synes vi fikk veldig mye ut av helgen med tanke på miljø og sosialiseringen hun fikk. Og så lenge jeg endelig har en hund jeg kan stille ut, så fortsetter vi med det.
Dommeren hadde noen kommentarer og oppsummering på bedømmelsen, det jeg tar med meg fra hele helgen vil være den siste kommentaren han kom med:
She got a very good temprament, please keep it like that.

Alt i alt, selvom det ikke ble de store resultatene, så er jeg veldig fornøyd med hvordan Cay oppførte seg og alle de positive erfaringene hun tar med seg. Vi har to utstillinger til vi skal på dette året, sammen med litt andre ting som passer en brukshund litt bedre. Så vi har et par spennende ting igjen for året.

Takk til mamma for reisefølget og bilder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar