torsdag 20. oktober 2016

Kommet hjem fra ferie...

Nå er det ca en uke siden jeg kom hjem fra ferie, for en fantastisk tur og opplevelse! Endelig få se og oppleve Disney parker, kjenne på varmen i Florida, bli kjent med flere i familen til typen og ikke minst ha en fantastisk god kvalitetstid med typen.

Lille Cay var også på ferie, eller opplevelses ferie, hos Bakken dyrehotell. Det var tungt å levere henne, men jeg stolte på at de ville ta utrolig godt vare på henne. Hun var så heldig å få sove i sofaen om natten der, og bare det viser hvor mye det legges til rette for våre gull der. Hun fikk hilse på flere nye hunder, og få masse god kunnskap i sekken sin. Naturlig nok ble hun litt voldsom for de som var fra hennes størrelse og nedover, så hun fikk være med blant annet bernere, nuffe og ikke minst en østeuropeisk gjeterhund. Det gikk veldig fint, og hun ble flinkere.



Vi har drevet å prøvd å få bukt med et sår hun fikk i forrige uke. Det går nå veldig greit, hun fikk laser på det i går og for en forandring det har vært siden da!! Jeg visste laser var fantastisk, men det er noe med å se og oppleve det selv. Hun skal få en runde til på fredag, så er det nok fint.

I og med hun har hatt sår så har hun også gått på antibiotika og kunne ikke delta på kveldens klubbmesterskap i RL på Hamar. Men jeg skulle dømme Elite klassen så vi dro allikevel. Jeg snek meg til å trente henne litt på siden. Og fy flate for en følelse! Så knall som hun gikk! Det merkes at hun ikke har fått gjort det hun har pleid å gjøre, nå har hun en sinnssyk motivasjon i lineføringen og utgangsstillingen. Det var en del folk og hunder der, og hun hadde fult fokus allikevel. Aldri opplevd henne så konsentrert. Så selvsikker og lett som hun gikk der. For en følelse...det var virkelig en opptur jeg virkelig trengte. Og hun vokste nok enda litt til på å gå der å være super flink, og sitte sammen med andre mennesker og hunder for å bare være tilstede.

Jeg har siste uken også fundert mye på å drive med LP, det er kjennes ut som om det er et lite nåløye man skal igjennom for å lykkes der. Og nå når man igjen må sette seg inn i nye regler, så har jeg nok mistet litt motivasjon. Vurdert litt frem og tilbake hvilke sporter jeg kunne tenkt meg å drive med. Men er liksom ingen som LP. Tenkte på alt fra AG som jeg har vært innom for mange år siden, til HTM som noen veldig gjerne ville ha oss med på. Men som jeg endelig fikk satt litt ord på i kveld, det er noe med den følelsen når man får til en skikkelig god fri ved fot, eller får den supre fremadsendingen og du snuser nesten på en 10'er. Den følelsen gjør at jeg får ikke gitt helt slipp på lydigheten.

Snart skal vi igjen ut på nye eventyr sammen, lille frøkna og jeg. Jeg er utrolig glad for å ha en kjæreste som unner meg å gjøre små sprø ting med frøkna, selvom det går utover den lille tiden vi har sammen. Det koster å satse, på mange måter...så da er det godt med den støtten i ryggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar